Digi-Key udvider sin globale tilstedeværelse til EMEA-regionen

20. marts 2013 9:59 ·

Digi-Key Corporation udvider sin globale tilstedeværelse med nye salgs- og kundesupportressourcer, der dækker EMEA-regionen. Selskabet har offentliggjort sit regionale salgsledelsesteam og åbningen af et nyt europæisk salgs- og supportkontor i München.
Digi-Key modificerer ifølge administrerende direktør, Mark Larson, kontinuerligt sin ‘hybride’ distributionsmodel baseret på den feedback, virksomheden får fra sine kunder. I hele EMEA-regionen oplever Digi-Key en øget efterspørgsel efter ordrer på meget blandede elektroniske komponenter i små mængder med lokal support, og derfor tilpasser virksomheden nye ressourcer til at opfylde det behov.
Med henblik på at tilbyde regional support til sin EMEA-kundebase har Digi-Key udpeget et team af erfarne salgsledere, hvis opgave vil være at støtte en eksisterende gruppe af mere end 41.000 EMEA-kunder, mens bevidstheden om Digi-Key spredes til både designingeniøren og indkøberen af større mængder til produktionsvirksomheder.
Salgsledelsesteamet omfatter Kris Haggstrom, vicedirektør for strategisk kundeudvikling, EMEA og Asien-Pacific, David Mahal, salgsdirektør, Israel og Rusland, Ian Wallace, salgsdirektør, Storbritannien og Irland samt Hermann Reiter, salgsdirektør, Mellemeuropa
Yderligere ressourcer, der dækker de nordiske og baltiske lande samt Øst- og Sydeuropa, vil blive annonceret inden for de næste 90 dage.
Det nye Digi-Key salgs- og serviceteam vil være placeret centralt i München og til at starte med betjene mellemeuropæiske kunder. I dag omfatter teamet en applikationsingeniør og seks salgs- og servicemedarbejdere, der repræsenterer fire forskellige sprog og mange års erfaring inden for elektronikkomponentindustrien. Baseret på den forudsete vækst i Mellemeuropa og de omkringliggende områder har Digi-Key planer om fortsat udvidelse af teamet for at opfylde behovene af en voksende kundebase i konstant udvikling.
Digi-Key har også et kundesupportcenter i Holland med 31 medarbejdere, som støtter kunder baseret inden for EMEA-regionen. Desuden har selskabet dedikerede internationale ressourcer, der arbejder fra hovedkvarteret i Thief River Falls, MN og er til rådighed døgnet rundt, 365 dage om året. Digi-Key driver også et kundesupportcenter i Israel med otte dedikerede salgs- og kundeservicerepræsentanter.

Share Button

Forrige indlæg:

Næste indlæg: